19 Kwi

Program konferencji

PROGRAM KONFERENCJI WYSPA.MŁODOŚĆ

Miejsce: Dworek Sierakowskich, ul. Czyżewskiego 12, Sopot

WTOREK 14 MAJA 2019

SESJA 1A                              9.00-10.45 SESJA 1B 9.00-10.45
Mateusz Godlewski (Uniwersytet Warszawski), Restaging the Quest: Shakespeare’s “The Tempest” as a Mythopoeic Work Marta Jankowska (Uniwersytet Gdański),Badania dotyczące teatru dla młodzieży w oparciu o trzy edycje Przeglądu Teatru dla Młodzieży CO NOWEGO
Piotr Dąbrowski (Uniwersytet Warszawski), “Old Men Ought to Be Explorers”: Thomas Stearns Eliot’s Transatlantic Journey in “The Dry Salvages” Barbara Kaim (Uniwersytet Gdański),Nowatorska metoda pracy, czyli Lekcje Niegrzeczności w Teatrze Wybrzeże
Hanna Lewandowska (PWSZ Płock), A tortoise, a tuba, and a bowler hat. On the illogical and surreal in Tom Stoppard’s “After Magritte” Magdalena Zabrocka (Uniwersytet Gdański),Educational theatres in the UK and Poland: Comparative analysis
Jan Danielak (Uniwersytet Warszawski), Relacje pomiędzy myślami Karola Darwina a dramaturgią Samuela Becketta Edyta Szakiel (Uniwersytet Gdański),Studencki projekt UG: „Audiodeskrypcja po studencku”
Anna Głuszek (Uniwersytet Gdański), Sylwetka eseisty Thomasa De Quincey. Motyw melancholii jako jedna z przyczyn oraz skutek uzależnienia od opium na podstawie „Wyznań angielskiego opiumisty” Wojciech Mankowski (Uniwersytet Gdański),Znaczenie studiowania dla osób z niepełnosprawnością
SESJA 2A                                                              11.00-13.00 SESJA 2B 11.00-12.15
Anna Buler, Laboratorium teatralne / Theatre Laboratory         Jan Ziętara (Uniwersytet Warszawski), Fragment pracy poświęconej adaptacjom sztuk Samuela Becketta, na przykładzie Końcówki” w reż. Conora McPhersona (2000) (ENG)
Zuzanna Zaborniak, Aleksandra Molenda,
Katarzyna Wardzyńska, Inez Brokos
(Uniwersytet Gdański), Wernisaż prac trójmiejskich tatuatorów
„PaintInk”
Dominika Front (Uniwersytet Warszawski), Analiza zdjęć czołowych fotografów, takich jak Henri Cartier – Bresson czy Diane Arbus
Klaudia Szmidt (Uniwersytet Gdański, PPSWA im. D. Baduszkowej w Gdyni), Realizacja autorskiego spektaklu dla licealistów, opartego między innymi na artystycznym przedstawieniu zeznań świadków ludobójstwa w Piaśnicy Damian Binkowski (Uniwersytet Gdański), Wizualność optyczna vs. wizualność haptyczna w świetle teorii Marshalla McLuhana
14. Jakub Suchecki (Uniwersytet Gdański), Improwizacja jako moc łącząca ludzi na scenie i na widowni  
13.00-13.45 LUNCH
13.45‒14.00 Oficjalne otwarcie – organizatorzy
14.00-14.30 Wystąpienie podróżnicze: Aleksandra Wróbel (Uniwersytet Gdański), Bezludne Himalaje
SESJA 3 14.30‒15.45
Aleksandra Mahmud (Uniwersytet Warszawski), Przedstawienia, reprezentacja i status uchodźcy współcześnie na podstawie polskich mediów
Kamila Sroślak (Uniwersytet Wrocławski), Analiza funkcjonowania mediów masowych, nowych wojen, figura reportera wojennego
Natalia Trawczyńska (Uniwersytet Wrocławski), Reakcja literatury polskiej i niemieckiej na zamach World Trade Center
  WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE:
16.00 Teatr BOTO, Sopot Rozmowa Julie Bates z Suzanne Walsh oraz Nathanem O’Donnellem (wydarzenie organizowane we współpracy z Ambasadą Irlandii w Polsce)
17.30 Teatr BOTO, Sopot
Wyspa Róży Ostrowskiej – spotkanie z Elżbietą Lorenc z udziałem Sylwii Góry-Weber. Prowadzenie: Ewelina Stefańska
20.00 Teatr BOTO, Sopot
Podróż do Buenos Aires, reż. Adam Nalepa [wydarzenie biletowane]

ŚRODA 15 MAJA 2019

SESJA 4 9.00-10.30
Małgorzata Woźniak (Uniwersytet Gdański), Jak dzisiaj skutecznie zainscenizować klasykę używając anachronicznych metod teatralnych na przykładzie spektaklu „Cud albo Krakowiaki I Górale” w reż. Michała Zadary
Ewelina Stefańska (Uniwersytet Gdański), The Kashubian theatre through the rite of beheading the kite (ENG)
Maria Terlikowska (Uniwersytet Gdański), Teatry pogranicza –Teatr Witkacego w Zakopanem I Teatr Wierszalin w Supraślu
Balbina Hoppe (Uniwersytet Gdański), W teatrze cliché-verre’ów. O „Xiędze bałwochwalczej” Brunona Schulza
10.45-11.30
KEYNOTE ADDRESS: Julie Bates (Trinity College, Dublin),Intimate Geographies: Portraits of Antonin Artaud’s visit to Inis Mór by Vivienne Dick, Tim Robinson, and Olwen Fouéré
SESJA 5 11.30-13.00
Paulina Tryba (Uniwersytet Gdański), Aspekty techniczne dawniej i dziś przy realizacji spektaklu „Cud albo Krakowiaki i Górale”
Marzena Gargas (Uniwersytet Gdański), Kobieca postać tragiczna we współczesnym teatrze na podstawie dramatów „Łaknąć” i „Psychoza 4.48” Sarah Kane
Oliwia Ossowska (Uniwersytet Gdański), Wizja, misja i strategia artysty na podstawie działań Mariny Abramović
Jagoda Zielińska (Uniwersytet Gdański), Marina Abramović – performans jako forma autoterapii.
  13.00-14.00 LUNCH
SESJA 6 14.00-15.15
Katarzyna Piątkowska (Uniwersytet Gdański), Back to the kitchen! Women, sex and 50 shades of gender in Old Norse literature (ENG)
Kacper Klein (Uniwersytet Gdański), Powieść „Wielki Gatsby” Scotta Fitzgeralda – czy we współczesnym świecie może służyć jako uniwersalny wyznacznik odpowiednich wartości i ideałów
Aleksandra Kalinowska (Uniwersytet Gdański), Rozkosze kulinarne u Pettera Dassa. Tekst barokowy czytany z perspektywy Nowej Kuchni Nordyckiej
WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE:
17.30 Teatr na Plaży, Sopot
Pokaz pracy laboratoryjnej Przemysława Wasilkowskiego: Enda Walsh
19.30 Dworek Sierakowskich, Sopot
Koncert: Julian Wolfreys, Songs from a Small Island
19.30 Teatr Gdynia Główna
Piosenki Jacquesa Brela w wykonaniu studentów Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni [wydarzenie biletowane, istnieje możliwość rezerwacji bezpłatnych wejściówek]
21.00 Teatr BOTO, Sopot
Pokaz filmu Metropolis w reż. Fritza Langa z muzyką na żywo Irka Wojtczaka i Kamila Piotrowicza [wydarzenie biletowane]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *